topbella

Saturday, October 26, 2013

isolation

salam sume, didoakan sume sihat..

aku selalu pindah rumah..masa kecik baru kenal dunia kami kat sg ramal & bangi..lepas tu kami pindah ke kajang (smapk) sebab ayah mengajar kat situ..masa aku darjah 5 tengah taun, kami pindah ke melaka (matrik londang) sebab ayah dapat jadi lecturer pulak kat sana..sekolah bertukar, kawan2 bertukar..bila da form 1, aku dapat masuk asrama penuh & hidup aku penuh dgn kawan2 kat melaka..kawan2 kat selangor tak dilupakan tapi da lost contact sebab dulu2 mana ada henpon bagai..sampai aku form 3 tiba2 famili decide pindah ke bangi (rumah lama) semula sebab ayah aku sambung master kat ukm.. lepas tu ayah aku terus mengajar kat ipis (nama lama: mpi) sampai sekarang..bila da habis spm, aku dapat offer ke matrik uia, masa daftar aku jumpa kawan2 masa kat kajang dulu..agak terharu jugak la sebab diorg still ingat aku..kawan2 melaka? of course masih contact :)

disebabkan tu kut aku tak pandai berkawan..sebab aku takut hilang kawan yang da mula rapat dgn aku..bukan mereka yang taknak kawan aku tapi aku sniri taknak bukak hati kenal diorg..ada sesetengah orang yang kata aku sombong, maybe appearance or facial expression kut, bila da kenal kamceng aje..lagipun aku sniri tak reti berkawan kut..taktau camne nak approach, nak jaga hati, tak faham diorg..ada satu ayat yang aku pegang dulu "jaga hati sniri, tak payah fikir orang lain. kalau asyik jaga hati orang, sapa nak jaga hati kita?" mungkin ada yang kata aku ni kejam..memang aku kejam..

tapi bila da besar ni baru aku terfikir, kita bukan hidup sorang2 kat atas muka bumi ni, kena jugak associate dgn orang, keje nanti pun dgn orang..aku start ubah cara pemikiran aku, cara pergaulan dgn kawan2..maafla kalau nampak tak sempurna, saya budak baru belaja, kalau salah tlg tunjukkan..aku belaja hidup dgn kerenah orang lain, faham hati diorg, apa kesukaan dan kebencian diorg..kalau ada kawan2 yang pernah terasa dgn aku, aku mintak maaf sangat2..mungkin aku da keterlaluan kecikkan hati korang tapi percayalah, aku tak pernah berniat macam tu..ikhlas dari hati aku mintak maaf banyak2..


kena berhenti da ni..hidup baik2, mari jadi hamba Allah yang awesome!
till finger meet keyboard again, salam 'alayk :)



1 comments:

nusaibah said...

kita sama2 blaja utk jadi a good friend eh ain. lets be friends till forever :)

Post a Comment

Blog Owner

My photo
me, myself and i are one.