topbella

Tuesday, March 1, 2016

banyaknya dugaan

salam all. harap sume org sihat2 belaka.
harini nak update sikit.

haritu aku dapat sambung master kat uia gak. punyalaaa gembira yg amat, sebab tak sangka dapat. sebenarnya haritu subconscious mind yg approach sv dan tulis proposal. haha [boleh jugak].

aku start duduk kat uia bulan 12, jadi research assistant dulu dlm 2 bln camtu sementara nak daftar bln 2 [sem 2]. dalam pada kerja tu, boleh pulak laptop aku buat hal.

1) bahagian skrin belah kanan nak terkopak. so balik rumah pergi hntr repair. pastu ok la [ingatkan]. kena charge rm250.
2) dalam seminggu lepas tu, belah kiri skrin tu pulak buat hal [termasuk yg belah kanan sebab dia x buat betul2]. sebab aku macam bengang dengan org kedai tu, so utk yg ni dia tak charge. alhamdulillah skrin dah ok.
3) bila aku balik cuti raya cina [kut], tetiba laptop ni duk main cak2 pulak dengan aku. kejap nyala, kejap tak. sampailaa tetiba keluar notis yg cakap window aku 'unreadable'. so kena la pegi kedai [yg lain pulak] nak tanya kenapa. tengok2 kena format. habis sume software aku dari undergrad dulu (eg: audio clinic simulator) hilang. hadoiii. ingatkan kena format je [kena tunggu dalam 2-3 jam cmtu], tetiba budak kedai tu call cakap aku punya internal harddisk dah rosak T_T so kena tunggu dlm 2 hari baru siap. tp alhamdulillah laa sebab mmg xde apa2 benda dalam tu [except arashi stuff, sempat lagi]. kena charge dalam rm250 jugak.

sangat pasrah sebab laptop tu nak pakai lama. aku bukan anak org kaya boleh tukar laptop tiap bulan [ada ek aku kenal yg buat cmni, padahal rosak keyboard je pun].

dahlaaa, bye. nak pegi jumpa sv.

till finger meet keyboard again.
salam 'alayk (:




0 comments:

Post a Comment

Blog Owner

My photo
me, myself and i are one.